Itrip, Frank en de Premium outlet - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Itrip, Frank en de Premium outlet - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Itrip, Frank en de Premium outlet

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

12 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Davenport

Dinsdag 10 oktober

Beste volgers, uw schrijver had even geen puf meer iets te schrijven nu was dinsdag niet ook een dag waar we iets hebben beleefd anders dan dat we met de leden van het Itrip team hebben gesproken. Ik had nog wel wat puntjes voor hun zoals terugkoppelingen van vragen van mij over bepaalde zaken, welke verwachtingen ik van deze club heb en wat ze van mij mogen verwachten en dat ik soms het gevoel heb dat ik ontzettend bij de ballen gegrepen wordt , figuurlijk dan want de dames zijn van een formaat dat ik dat niet letterlijk wil ondergaan. Ik geef aan dat ik normaliter mister good guy ben maar als ik gepiepeld wordt ik 180 graden draai en dan mister bad guy wordt en dat wil je niet meemaken. Ik heb wat vragen over rekeningen en andere zaken en men beloofd beterschap. We gaan het meemaken. Verder is het en constructief gesprek en na het gesprek gaan José en ik naar de belasting man Frank. Frank is een uitermate correcte Amerikaanse meneer waar ik een heel goed en prettig contact mee heb. Er moet voor de belastingopgave van Henk van 2016 alleen een handtekening gezet worden. We zijn na een kort leuk gesprek dan ook weer binnen 10 minuten weg. Het goede nieuws is dat Henk geen belasting hoeft te betalen ondanks zijn inkomsten vanuit de verhuur van de superwoning waarin we vertoeven. Vorig jaar ook al niet en toen had hij meer inkomsten dan dit jaar maar er is nog steeds winst. En vriend Dijselbloem kan de pot op, aan dit geld kan hij niet komen.
Na de ontmoeting gaan we naar de outlet want het is dinsdag en dan krijgen wij ouwe lullen korting (10% extra korting) en we zijn Nederlanders dus op naar de outlet. Ik heb eigenlijk niets nodig maar José nog wel. Het is druk bij de outlet niet zo druk als vroeger maar even snel een parkeerplaats vinden is er net bij en daar ben ik dan ook heel snel mee klaar. Ik rij de Pathfinder in de laan van Value parking en voor 10 Dollar neemt iemand anders de auto over en parkeert hem vlakbij de ingang van de outlet. Daarnaast krijgen we ook nog ieder een flesje water dus 10 Dollar voor deze service is niet duur. En harstikke makkelijk, zelfs een beetje decadent. De vogels pleuren ook weer van de hitte van het dak en het flesje water is na 100 meter opgedronken en komt er nu met gezwinde spoed uit onze poriën. Holy moly wat is het heet, zelfs de doorgewinterde inwoners van Florida kreunen onder deze weersomstandigheden. En ja Dann gehts los, winkel in winkel uit, heel fijn voor je lichaam. In de winkel heerlijk koel en buiten bloedheet het lijkt een versnelde sauna gang. We gaan de winkels in zonder tasje en komen de winkels uit met tasjes. Na 2 uur shoppen lopen we richting auto en geven aan mijn vriend van de value parking mijn reçu en binnen de kortste keren staat de Nissan voor onze neus, de deuren worden ook nog open gedaan voor ons, de tasjes worden er voor ons ingezet en ik moet zelf naar huis rijden, dat dan weer wel.
Nadat we thuis even hebben geluncht schreeuwt het zwembad naar ons, kom in het water, kom in het water en dat lijkt ons een prima plan. Het is heerlijk en we koelen goed af. Daarna douchen we en José begint aan het avondeten, we hebben even contact met Ingrid en na het warme eten gaan we toch nog even op pad naar onze favoriete bouw markt Lowe. Ik heb nog het eea nodig om een kast af te kunnen sluiten. Er zijn rovers in het huis geweest in de afgelopen periode en die vonden de handdoeken zo mooi dat ze gewoon meegenomen zijn naar huis. Dat is natuurlijk wel zwaar Kilo Utrecht Tango en dat gaat ook weer geld kosten dus op naar Wallmart om handdoeken te kopen. Nu zijn het allemaal geen schokkende bedragen en we kopen nu ok handdoeken die van wat mindere kwaliteit zijn maar toch irriteert het. We hebben met de mevrouw van de schoonmaak afgesproken dat zij een kast krijgt met extra linnengoed en handdoeken zodat zij bij vermissing het eea kan aanvullen.
We willen eigenlijk morgen nog wat kleine klusjes doen in de tuin en een 55 inch TV ophangen in de 2e master bedroom en dan alleen nog maar genieten van de zon.
Jose is begonnen met het inpakken van de koffers en we komen tot de conclusie dat we het niet gaan redden met de 2 koffers dus een 3e koffer moet er komen. In de outlet hebben we al gekeken maar die vond ik te duur, ja hier merk je dat mijn voorouders uit Zeeland kwamen. Us ben zuinig he. Daarom gaan we even kijken bij Ross en JC Penny die hebben ook koffers voor een aantrekkelijk prijs en wij moeten alleen de kleding vanuit de USA naar Nederland krijgen. We hebben nl. al (veel te veel) koffers, ik heb ook geen idee waar ik deze nieuwe koffer als we thuis zijn moet laten maar laat dat een zorg voor later zijn/worden.
We komen bepakt en bezakt met de inkopen thuis, de koffer nog niet, en dan moeten de handdoeken groot en klein, washandjes ontdaan worden van stickers, en anders zaken omdat ze gewassen moeten worden. Het gaat om ongeveer 40 stuks wat gewassen moet worden en daarna de droger in moet. Daarnaast moeten we ook de andere inkopen uit de outlet nog ontdoen van stickers, labels en ander zaken. Het huis (woonkamer) was opgeruimd en die verandert binnen 10 minuten in een chaos.
De wasmachine draait en de eerste 20 stuks handdoeken etc, etc, wordt gewassen, daarna nog een machine en de droger draait ook al. Ik ga maar niet kijken bij de elektriciteitsmeter want die zal als een gek draaien.
Voor vandaag is het prima en we gaan naar boven om te slapen morgen weer een dag.


  • 12 Oktober 2017 - 11:38

    Anjo Hendriks:

    hoi Cees en Jose
    Wat wordt er toch veel geleend ,nu weer de handdoeken,ze krijgen er niet genoeg van .maar ja gelukkig zijn er winkels ,het geeft wel weer meer werk en dat met die hitte,fijn dat er een zwembad is voor afkoeling.het zit er weer bijna op ,hopelijk zijn jullie weer een beetje bijgekomen van alle drukte in Nederland,ga als je terug ben lekker genieten van jullie serre.goede reis terug.en tot ziens .
    Johan en Anjo

  • 12 Oktober 2017 - 20:26

    Ria En Willem:

    Hallo Jose en Cees,
    Hebben genoten van jullie cq Cees zijn verhalen. We zeggen voor nu pak ze al die koffers, hoef je je thuis de eerste tijd ook niet te vervelen!
    Komt weer veiling thuis en dan bellen we weer.
    Goede reis en tot ziens Willem en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davenport

Cees

Actief sinds 26 Sept. 2017
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 6766

Voorgaande reizen:

26 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

26 September 2017 - 26 September 2017

x

Landen bezocht: