TV's, TV's en nog eens TV's - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu TV's, TV's en nog eens TV's - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

TV's, TV's en nog eens TV's

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

09 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Davenport

Zondag 8 oktober
Ik wordt rond 07.30 uur wakker, José is al uit bed vertrokken en die staat beneden te strijken. We hebben wat reserve linnengoed (beddengoed ) gekocht en dat is gewassen en dat moet gestreken worden. Vandaag gaat het gebeuren, de demontage van de TV in de woonkamer en de installatie van de nieuwe TV.
Na het ontbijt begin ik heel voorzichtig met de demontage van de oude TV in de woonkamer. Vooraf wil ik jullie aangeven dat de muurbeugel met 6 schroeven in de gipswand bevestigd moet worden. Hou dit gegeven even vast.
Na enige speurwerk vooraf maak ik alle kabels los en uiteindelijk ook de bevestiging van de TV aan de beugel. Deze TV van 2014 is loei zwaar. José helpt gelukkig en met enig duw en trekwerk komt de TV los van de beugel. We leggen de TV op de eettafel en ik ga verder met de demontage.
Als ook de soundbar is gedemonteerd en de 2 bevestiging beugels van de muur zijn val ik zowat uit mijn slippers.
Goeie genade, ik ben geen ster met spullen op te hangen aan een muur maar hier zijn echt super kneuzen aan het werk geweest. Er zitten 44 gaten in de muur waar er eigenlijk maar 8 maximaal 10 zouden moet zitten. En ja de gaten variëren van klein naar groot tot abnormaal groot. Dit stemt de mens niet gelukkig en ik moet als Tom Poes een list bedenken hoe we dit gaan oplossen.
De oorzaak is dat de vorige bewoner geen draden wilden zien en toen heeft met van alles geprobeerd om dat te regelen. Als je dan aan de onderzijde en achter de TV een groot gat maakt kunnen daar alle kabels door. Nee deze dwazen hebben diverse gaten gemaakt van verschillende grote. Dat is wel even tegenvallen daarom moeten we weer naar de bouwmarkt Lowe om spullen te kopen.
Vooraf gaan we nog een keer naar Best Buy want de TV op de master bedroom is ook te klein en daarom maar even kijken of er een aanbieding is en ja die is er. Het wordt en Samsung smart TV 58 inch (147 cm) en die nemen we maar mee. Ik ben voorlopig nog wel even bezig met TV’S. We hebben besloten dat de oude TV van de woonkamer naar de 2e master bedroom gaat.
In het land van de onbegrensde mogelijkheden hebben ze natuurlijk de spullen die ik nodig heb en verdomd het is nog goed spul ook en we maken progressie alleen zitten we nu wel met 44 witte plekken op de muur waar de nieuwe TV komt te staan. Ik duik de eigenaarskast in en vind een pot met muurverf van de woonkamer, Het zal toch niet waar zijn? Ik ben zo blij als de piraat die verborgen schat heeft gevonden op een eiland. Met een roerhoutje en een verfroller (hadden we nog ) ga ik aan de slag en ik maak zowat een vreugde dansje want er is wel wat kleurverschil maar dat mag de pret niet drukken. Volgend jaar moet de woonkamer toch geschilderd worden en voor nu kan het prima.
Ik plak het eea af op de uur en ga aan de slag met schilderen, dit doet normaliter José maar die staat 10 onderlakens, lakens en kussenslopen te strijken. Na het schilderen verwijder ik het afplaktape en plaatsen we het TV meubel en TV meubel .
Nu gaan ik aan de slag om alles werkend te krijgen en na enige tijd heb ik even een Wouw gevoel want alles werkt naar behoren en zoals het moet volgens de instructie. Het beeld is overweldigend en wij zijn beide zeer tevreden over het resultaat. Youtube werkt ook en José zit direct gekluisterd aan de buis naar een Deutsche Film te kijken. Aber Hallo es gibt noch was zu tun!
Ik sleur de 58 inch alleen naar boven en begin op de master bedroom met de installatie en het blijkt een herhaling van zetten. Binnen de kortste keren werkt deze TV ook met een soundbar en ja die werkt ook nog.
Nu doen we zaken nu kan je vanuit bed heel goed tv kijken. De gameroom (garage) staat helemaal vol met lege dozen van de TV’s en soundbars en een DVD speler, die ga ik morgen aan stukken snijden zodat het as. Donderdag met de vuilnis mee kunnen.
Morgenochtend de laatste TV ophangen met maximaal 8 gaten in de master bedroom. Deze week ook nog wat werkzaamheden in de tuin en as vrijdag vertrekken we al weer richting Nederland. We gaan dit hel effectief en efficiënt inplannen dat er ook nog momenten van rust en genieten worden ingebouwd.
Voor nu de groetjes en tot morgen.

  • 09 Oktober 2017 - 08:37

    Ria:

    Drukdruk, het drukst, volgens mij zijn jullie nog drukker dan thuis. Maar het resultaat mag er wezen, het ziet er gelikt uit.
    Geniet ook nog even tussen de bedrijven door, jullie vakantie is weer zo voor bij.

    Groetjes ook van Willem, Ria

  • 09 Oktober 2017 - 12:40

    Ing:

    Jullie zijn wel weer meteen aan de bak zeg, wat een vreselijke klus hè Cees. Maar het resultaat is er wel naar. Jullie kunnen nu in alle kamers heerlijk naar de buis kijken. Als ik jullie was zou ik dat ook gaan uitproberen, hi hi!! Gaan jullie ook nog een paar dagen rustig aan doen? Eind van de week is het weer afgelopen en anders komen jullie nog 'moeier' thuis dan toen jullie vertrokken. Geniet nog even van de temperatuur en alle luxe van het huis. Ga aan het zwembad liggen en 's-avonds voor de buis zitten.
    Nog fijne dagen en groetjes van Ing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davenport

Cees

Actief sinds 26 Sept. 2017
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6766

Voorgaande reizen:

26 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

26 September 2017 - 26 September 2017

x

Landen bezocht: