Davenport en het gevoel van thuis gekomen zijn - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Davenport en het gevoel van thuis gekomen zijn - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Davenport en het gevoel van thuis gekomen zijn

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

09 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Davenport

Zaterdag 7 oktober
Na een prima nachtrust een een langdurige en prettig douche heerlijk zitten ontbijten met gewoon wit en bruin brood, met kaas, ham en Braunschweiger leberwurst (voor José). We gaan vandaag even kijken bij Best Buy, Wallmart en Lowe en misschien bij Ikea.
We staren bij Best Buy want er moet een andere TV komen in de woonkamer, de huidige TV van 55 inch is te klein voor de woonkamer daar moet een grotere voor komen. Dat vindt zelfs blinde Henk en dat terwijl hij geen steek ziet.
In oktober waren de groot formaat TV’s nogal aan de prijs en als we bij Best Buy binnen komen verbaasd het ons dat de prijzen redelijk gekelderd zijn. Er staan en hengen er genoeg en van klein tot heel groot. We dubben over en 65 inch (diagonaal 165 cm)of een 75 inch (diagonaal 190 cm) hey prijs verschil is $ 200,00 en José heeft heel veel zin in de 75 inch. En jullie raden het al het wordt de 75 inch incl. een soundbar met 340 w aan vermogen. Nou dat kan nog wat worden als het allemaal is geïnstalleerd. Nadat we hebben afgerekend moet het spul de auto in, gelukkig hebben we de Pathfinder en verdomd de doos past er net in, samen met de soundbar. Op naar huis, eerst maar even dit partijtje goederen thuis afzetten. En zo vallen we van het een in het ander want de TV kast die nu in de woonkamer staan past niet. Op naar Ikea voor een nieuwe TV meubel. Het meubel moet minimaal 175 cm breed zijn anders ziet het er niet uit. Dat valt nog niet mee maar uiteindelijk vinden we iets tegen een redelijk prijs maar ik moet het wel zelf in elkaar zetten dus werk aan de winkel. Na IKEA gaan we nog even naar Macy omdat José op zoek is naar wat winterkleding. Ze vindt wel wat en na het passen wordt het afrekenen en we gaan naar huis. We sluiten achteraan in de file. Het is nooit zo slim om op zaterdagmiddag rond 16.00 uur in de buurt van Orlando te zijn en zeker niet op de snelweg.
We komen uiteindelijk aan in Davenport en ik heb geen zin meer om iets te doen, de hal van het huis staat vol met dozen van de spullen die we hebben gekocht vandaag.
We gaan aan de slag met het TV meubel van meneer IKEA en dat gaat redelijk voorspoedig, alles past en we houden geen schroeven, pluggen of anderszins over.
Het is een kek meubelstuk geworden wat niet zal misstaan in de woonkamer. We hebben de smaak te pakken dus we besluiten om ook de 75 inch TV voor zover dat kan op te bouwen, voetjes er onder, checken of alles wel in de doos aanwezig is en daarna is de soundbar aan de beurt. We parkeren voor vannacht in de hal van het huis de TV op het TV meubel en dat is best wel even imposant als je dit spul ziet staan.
We zijn redelijk opgebrand en we doen vandaag niets meer, ik wil nog wel vannacht even de heer Verstappen bezig zien in Japan. José gaat naar bed en ik blijf zitten voor de te kleine TV in de woonkamer maar mijn luiken vallen in de 17e ronde dicht en ik schrik wakker en besluit om naar bed te gaan. De Grand prix van Japan zal ook zonder mij wel teneinde worden gereden door de heren coureurs.
Tot morgen