Vrije dag en even relaxen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Cees - WaarBenJij.nu Vrije dag en even relaxen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Cees - WaarBenJij.nu

Vrije dag en even relaxen

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

29 September 2017 | Canada, Toronto

Maandag 25 september 2017
Vandaag en echte vrije dag en we gaan na het ontbijt in de slow motion modes richting openlucht museum. Blaar nr. 7 heeft zich gemeld aan de zijkant van mijn voet bij de hiel, daar ga ik dus niets mee doen. Ik besluit wel om mijn normale schoenen aan te doen in plaats van de sportschoenen.
Ik weet dat dit er heel ernstig uitziet mar mijn tenen liggen nu lekker los in de schoenen. Om jullie even wat meer beeld en geluid te geven. Je ziet wel eens mannen lopen in kort broek met sokken aan en dan gewone schoenen, wel nu dat ziet er niet uit! Vandaag ben ik er zo een, er zijn geen foto’s van want dit wil ik na deze vakantie heel snel vergeten. De overtreffende trap is natuurlijk de man met zo’Jan Piet-Joris baard in korte broek met sokken en sandalen aan. Na dan heb je het echt niet begrepen. Ik heb Teva’s, model Jerusalem, maar die staan in Davenport in mijn kast. Daar heb ik nu niets aan.
Anyway wij gaan rijden en na 42 Km zijn we op de plaats van bestemming aan, de omgeving komt ons herkenbaar voor, gisteren waren wij hier ook alleen 1 Km verder voor de atletiek wedstrijden de locatie is nu anders de temperatuur niet.
Als we zijn uitgestapt zien we 4 dames lopen die ook zijn aangekomen en gelet op de kelderdracht denken wij dat die bij het museum horen. Dat blijkt niet zo te zijn ofschoon ze zo ingepast konden worden. Het lijken wel afgeleide van de Amerikaanse Amish people alleen rijden deze dames in een auto in plaats van een koets met paard. José weet dat in de buurt van Toronto zo’n groep mensen wonen.
Het museum is leuk en mooi opgezet met hier en daar wat demonstraties van oude ambachten en uitleg hoe mensen rond 1860 leefde. Ik ben blij dat ik in deze tijd leef. Na ca. 2,5 uur hebben we het wel gezien en gaan we op zoek naar een echte grote supermarkt om papieren zakdoeken te kopen en na wat speurwerk komen we in een buitenwijk van Toronto waar een groot winkel centrum staat. Gelukkig vinden we uiteindelijk een pak papieren zakdoeken voor José en we gaan terg naar het hotel. Lekker even zwemmen en zonnen op de 27e verdieping. Morgen hebben we een reisdag richting de Niagara watervallen dus dat wordt dadelijk koffers inpakken.
We hebben vanuit Nederland allemaal oude kleding meegenomen die we na 1 dag dragen gewoon weggooien, dat geeft ruimte in de koffers omdat José winter jurken wil kopen deze reis.
Na het zwemmen, douchen en koffers inpakken gaan we eten bij de Italiaan tegenover het hotel. Het klinkt misschien een beetje ondankbaar maar na 4 dagen eten in het hotel en restaurants beginnen we trek te krijgen in een gewone Hollandse pot eten met een bal gehakt of sudder lapje vlees, bloemkool, piepers, jus, komkommer en een toet. Dat moet nog wachten tot 6 oktober dan zijn we in Davenport, voorzien van alle comfort die we maar kunnen bedenken.
We zijn weer dood op en gaan weer met de kippen op stok we maken lange nachten in Toronto.
Vandaag niet zoveel gebeurt op naar morgen, gelukkig gaat het met José wat beter het slijm begint los te komen.

  • 29 September 2017 - 14:03

    Ing:

    Jongens, jongens, jongens wat een belevenissen allemaal. De longproblemen van José en de vreselijke blaren op de voeten van Cees. Volgende keer een hele lange uitrustvakantie voor jullie zonder lopen en slenteren. En als er gelopen moet worden dan op de Jezus teva's. Wie had kunnen bedenken dat het ook zo warm zou zijn. Maar ik denk dat alles wel de moeite waard was, jullie hebben zoveel beleefd. De rest van jullie mooie reis is hoop ik per Jeep.
    En het is natuurlijk een fantastisch idee dat jullie afsluiten in Davenport.
    Morgenavond zit ik ook heel lang op een tribune maar zeker niet in de hitte. Dan ga ik genieten van hele oude mannen (Mick, Keith, Charlie en Ron) in de Johan Cruijff Arena en aansluitend een nachtje en dag in Hoenderloo.
    Nou van Wezeltjes beterschap met de longen en voeten en have fun!!

    Groetjes van Ing

  • 29 September 2017 - 17:02

    Jan:

    Wat een teksten Cees en wat een problematiek met de voetjes en de longen...
    Ondertussen ben ik vandaag gaan werken ipv verlof nemen en dat is maar goed ook.
    Heb ik lucht maandag....tevens contact gehad met Arie L. Maasndag en dinsdag zit ik gedeeltelijk op het pkc ivm voorbereidingen en besprekingen en donderdag de gehele dag. Gaat goed komen...
    Geniet ervan en ondanks lichamelijke ongemakken va leuke dfingen doen.

    Grt Mirella en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Cees

Actief sinds 26 Sept. 2017
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 6757

Voorgaande reizen:

26 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

26 September 2017 - 26 September 2017

x

Landen bezocht: